Halenkovice

Napajedla
Kam
Halenkovice

Členitá inline trasa v obci Halenkovice ve Zlínském kraji pro pokročilé bruslaře a trénink.

Lokalita: Zlínský kraj, okr. Zlín, obec Halenkovice
Blízká města: Uherské Hradiště, Napajedla, Otrokovice, Zlín, Kroměříž
Stručná charakteristika: náročnější profil tratě pro zkušenější bruslaře, vhodné pro trénink kopců a sjezdů
Parametry: v jenom směru 1,5 km, výborný povrch, šířka silnice 4 m

Přístup k trase:
Přístup k trase je možný ze dvou míst. První, a také asi nejčastější je přístup z jihu
od Napajedel. Na začátku Napajedel (v případě, že přijíždíte směrem od Otrokovic) se dáte hned po vjezdu do města ještě před začátkem komplexu budov známé továrny Fatry Napajedla doprava směrem na Halenkovice. Po několika stovkách metrů doleva přes koleje a začnete stoupat do poměrně strmého cca 2 km kopce až narazíte na rozcestí, kde je třeba se dát doprava a vystoupat cca ještě 1 km. Těsně před vjezdem do obce Halenkovice (přijedete z hora) je odbočka doprava s cedulí kamenolom Žlutava. Zde začíná zmíněná inline trasa. Auto lze ponechat přímo na trati. Po trati je několik rozšířených míst vozovky, které mají vzhledem k šířce vozovky své jasné opodstatnění. Druhý přístup je možný přes obec Žlutava. Po projetí kolem kamenolomu Žlutava (místní Vás určitě navedou J) vjedete po několika desítkách metrů do lesa, kde se dáte na rozcestí doleva. Potom stále rovně k dalšímu rozcestí. Zde na odbočce doleva začíná trasa ze severu (doporučuji těm, kteří si hned na úvod chtějí dát sjezdík).

Popis trasy:
Zkráceně by se dala tato trasa popsat asi takto – kopce, kopce, kopce. Ale záleží taky na tom, kde začnete. Z jihu (tedy příjezd od Napajedel) je trasa mnohem náročnější. Jsou zde sice dva krátké sjezdy, ale většina trasy jsou docela výživné kopečky, které Vaše tepy nenechají rozhodně klidnými. Pokud začnete naopak ze severní strany, (příjezd od Žlutavy), moc se nezapotíte, ale naopak se vám při sjezdech zvýší možná trochu adrenalin v těle – zejména když Vám k tomu foukne trochu toho severního větru. Ostatně větrno je tam docela často. Trať leží pod hřebenem kopců kolem Halenkovic a Žlutavy. Za to je zde ale úžasný výhled především na Napajedla, Otrokovice a Zlín.

Povrch vozovky je velmi kvalitní. Občas se zde objeví sice nějaké lokální znečištění – kamínky, hlína a tak, ale jinak je trať v celku velmi dobře udržovaná a většinou čistá. S provozem je to horší. Komunikaci používají především vozidla žlutavského kamenolomu, a tak se můžete na trati potkat v určitou dobu např. s nákladním vozem, což je v případě kdy zrovinka sjíždíte kopec velmi nepříjemná věc a hraničí s ohrožením života. Doporučení je tady tedy na místě. Vydejte se na tuto trať až v pozdějších odpoledních hodinách nebo o víkendu. Provoz se rapidně sníží a Vaše bezpečnost zvýší.

V každém směru jde bez větších potíži zastavit – trasa končí vždy v protisvahu. V jižní části je nutné zastavit před sjezdem k hlavní silnici. Trať je vhodná pro zkušenější bruslaře a pro trénink kopců i sjezdů. Trénují zde často i členové bruslařského oddílu Speedskating club Otrokovice a jejich elitní bruslaři Petr Lochman a Kamil Hastík. Vzhledem k profilu tratě zde rozhodně ale plno není.

Další informace:
Trať je mezi poli bez možnosti schovat se před sluníčkem. Doporučuji vzít si s sebou vedle vody také opalovací krém. Těm, kteří to neberou zase tak vážně foťák, či dalekohled. Opravdu bezvadný rozhled. Občerstvení je možné, ale musíte do jedné z okolních obcí. Buď přímo v Halenkovicích najít nějakou tu pivnici nebo sjet až do Napajedel, kde je třeba bezva zmrzlina. Doporučuji taky Žlutavu a ranč hned pod žlutavským kamenolomem. Jestli se nepletu, tak tam lze půjčit i koně.