Váté písky

Váté písky

Lokalita: Východní Morava

Blízká města: Kyjov, Hodonín, Uherské Hradiště, Veselí nad Moravou

Stručná charakteristika: trasa z bodu do bodu, mírně zvlněná, povrch 2 Parametry: délka 8km, převýšení 16 m

Přístup ke trase: Ke trase je možno se dostat z několika směrů. Jedna z možností se z komunikace mezi Bzencem a Strážnicí. U Bzeneckého Přívozu odbočíme směrem ke kraji lesa kolem kolejové vlečky a dřevozpracujícího podniku po šotolinové komunikaci. Je tam zákaz vjezdu, ale ta značka není skoro vidět… tak si jí nevšímejte J. Na kraji lesa je ještě jeden zákaz vjezdu a toho už si radši všimněte. Druhý přístup je z komunikace mezi Ratíškovicemi a Rohatcem u farmy. Je třeba odbočit mimo cestu na parkoviště a tam auto nechat, protože dál je zákaz vjezdu. Dál pokračuje komunikace přes les. Ta ještě není úplně sjízdná pro brusle, ale asi po 1 kilometru se změní povrch a zde začíná zmíněná bruslařská trasa.

Popis trasy: Trasa je popsána od Bzeneckého Přívozu. Trasa samotná začíná právě na kraji lesa. Přes celý les vede nádherná asfaltová, asi 4 metry široká komunikace na níž auto potkáte vskutku jen velmi málo. Nehledě k tomu, že pokud se opravdu nějaké vyskytne, tak jej uvidíte opravdu zdaleka. Ale zpět ke trase. Většinou začnete na severním konci trasy u Bzeneckého Přívozu. Nejprve se před vás postaví série několika krátkých stoupání v těsném sledu po sobě. Na 2 km od počátku je mírná zatáčka doleva a hned za ní je výjezd od tábora a lesní chaty. Začíná zde klesání v délce asi 500 metrů, které je zakončeno táhlou mírně se zvedající zatáčkou doprava. Hned za zatáčkou začíná stoupání. Je dlouhé cca 800 metrů a velmi výživné. Je dokonce i "jezdivé", takže ač je to do kopce příjemně se na něm svezete. Následuje mírný sjezd do lesa a za jednou křižovatkou i změna povrchu. To jsme zhruba v půlce trasy. Povrch se tak významně nezmění, je to jen změna ve velikosti zrna asfaltu. Zatímco asfalt po kterém jsme jeli doposud je starší, ale velmi dobře ujetý, ten novější je trochu hrubší, ale snad za pár let bude příjemnější. Průjezd touto částí lesa je s několika krátkými výjezdy a sjezdy a celkem přehledný. Po průjezdu kolem lesní školky dorazíme ke křižovatce s cestou na Ratíškovice a Vacenovice s taktéž příjemným povrchem. My budeme pokračovat rovně po mírně se svažující cestě dále k Ratíškovickému potoku. Sjezd k potoku začíná zatáčkou doprava a po krátké rovině a dlouhé zatáčce vlevo již nalezneme jen závěr naší trasy. Dá se tam nabrat celkem rychlost, ale prostor do konce trasy, tvořené změnou povrchu asfaltu, je dostačující pro zastavení. Trasu je možno využít na bezpočet tipů tréninků a to od nejzákladnějšího najíždění kilometrů až po speciální trénink sprintů nebo pro trénink zrychlovaných úseků. Tato trasa je nejvhodnější pro najíždění kilometrů. Taktéž je tato trasa vhodná pro výlet celé rodiny. Vzhledem k tomu, že šířka umožní průjezd i více bruslařů vedle sebe, dá se zde nacvičovat i taktika do závodů.

Další informace: Co se týče možnosti občerstvení, tak to je možné buď v Bzenci nebo Strážnici nebo dalších městech a obcích v okolí oblasti Váté písky. Podél trasy bohužel žádná možnost občerstvení není. Jsou zde i lesní cesty s poměrně tvrdým povrchem, takže jestli vlastníte crossové brusle, tak si je nezapomeňte vzít sebou. Samotná oblast Váté písky je z částí chráněnou krajinnou oblastí. Je to nádherná část přírody, o níž ví jen velmi málo lidí. Leží mimo oblasti turistického zájmu, takže tu naleznete klid, který mnohdy potřebujeme. Oblast je bohatá na unikátní druhy fauny i flóry a již jen procházka po tomto lese Vás doslova nabije energií do života.